Friday 25 January 2013

Vitamin Untuk Ibu Mengandung

Tahniah anda mengandung!...pastinya kata-kata ini menggembirakan pasangan suami isteri yang menanti kehadiran cahaya mata atau pasangan yang baru berkahwin.

Di awal kehamilan,biasanya ibu akan mengalami morning sickness dan simptom ini tidak semestinya menyerang di waktu pagi sahaja. Ada ibu yang mengalaminya di awal kehamilan sahaja, tidak kurang juga ada yang berlarutan hingga penghujung kehamilan.Keadaan ini menyebabkan ibu tidak selera makan, mudah letih, muntah-muntah dan alah pada bau. Oleh itu, biasanya ibu mengandung dibekalkan vitamin sepanjang tempoh kehamilan

Vitamin-vitamin Shaklee yang sesuai untuk kesihatan ibu dan tumbesaran bayi dalam kandungan ialah....

Vita-Lea (multivitamin)
Vita-Lea adalah multivitamin jadi ibu tidak perlu mengambil obimin lagi. Di dalamnya kaya dengan zat besi (iron) di mana jika ibu ada masalah pitam, mudah pening atau pun masalah Anemia. Anemia ini berbahaya kepada anak dan ibu ketika bersalin kelak. Oleh itu, pengambilan multivitamin amat penting semasa mengandung.

B Complex
B Complex Shaklee adalah unik kerana ia telah lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan B. Asid folik adalah penting untuk pembinaan tulang dan mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya 'spina bifida'. Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400mg keperluan asid folik sehari.

Vitamin C
Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. ianya juga membantu dalam penghadaman zat besi di samping vitamin C meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.

Ostematrix (Kalsium)
Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel dan pembentukan tulang bayi. Menolong mengurangkan perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah meradang dan kemurungan. Tidak mengandungi lemak berbanding ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.

Omega 3 (Omega Guard)
Ia sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari awal peringkat pembentukan. Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak. Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.

Energizing Soy Protein
Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh. Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit. ESP juga memberi ibu tenaga bagi mengalami morning sickness yang teruk. Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trismester ke 3 bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Hubungi saya untuk sebarang pertanyan dan pesanan

Roshalina Shahlan
Shaklee Independent Distributor (ID : 910043)
sms|whatsapp : 012-369 3469
email : chantikmenarik@gmail.com


No comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Reserved to Chantik Menarik Design with love by CikBulat