Sunday 27 January 2013

Set Kesuburan Shaklee : Usaha Untuk Mendapatkan Cahaya Mata

Setiap pasangan yang berkahwin pasti teringin untuk menimang cahaya mata. Namun, jodoh, pertemuan, rezeki semuanya urusan Allah. Ada pasangan yang berjaya mendapat zuriat di awal perkahwinan tidak kurang juga ada yang sudah melakukan pelbagai usaha untuk mendapatkan cahaya mata tapi belum berhasil. Selain berdoa kepadaNya, kita juga perlu berusaha. Salah satu usaha yang perlu dilakukan ialah mendapatkan supplement/vitamin yang sesuai dan selamat untuk menambah kesuburan. Menurut kajian yang dibuat oleh Harvard Medical School, tahap kesuburan bole dinaikkan dengan pengambilan Multivitamin/ Multimineral. Mari kita lihat satu per satu bagaimana Set Kesuburan Shaklee ini membantu


Set kesuburan shaklee untuk wanita mengandungi Vita-Lea, B Complex, Vita-C, dan GLA Complex, manakala untuk lelaki mengandungi Vita-Lea, B complex, Vita C dan Zinc Complex.

Multivitamin dan Multimineral (Vita Lea) membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Pende kata ia memenuhi ruang2 kosong dalam tubuh kita di mana mungkin kita tak cukup vitamin/mineral dari diet kita. Jadi bila badan dah cukup nutrien, pasti ia dapat berfungsi dengan lebih cekap.

Vitamin B Complex penting terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida. 

Vitamin C pula untuk pembinaan dan pemulihan sel.

Vitamin/produk yang memainkan peranan dalam kesuburan ini adalah GLA Complex untuk wanita dan Zinc Complex untuk suami. 


Bagaimana kedua-dua vitamin ini berfungsi?

GLA Complex membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’ yang antara kebaikannya ialah memberi ‘ruang’ untuk sperma terus hidup dalam tiub falipio sehingga 5 hari. Zinc pula membantu menguatkan sperma.

Gabungan nutrien di atas memberikan ada harapan untuk menimang cahaya mata.. Jangan lupa berdoa pada Tuhan agar dikurniakan anak. Yang penting, harus jangan berhenti berusaha & berharap pada-Nya.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Hubungi saya untuk sebarang pertanyan dan pesanan

Roshalina Shahlan
Shaklee Independent Distributor (ID : 910043)
sms|whatsapp : 012-369 3469
email : chantikmenarik@gmail.com



No comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Reserved to Chantik Menarik Design with love by CikBulat