Thursday 9 May 2013

Set Bersalin Shaklee Berpantang Cara Moden


Dalam zaman moden ini, ibu-ibu memilih cara yang mudah, cepat dan selamat untuk menjalani tempoh berpantang. Oleh itu, Set Bersalin Shaklee ini merupakan pilihan yang tepat kerana ia boleh di ambil selepas kelahiran dan paling penting tidak mengganggu penyusuan ibu.




Apakah kepentingan pengambilan vitamin dalam waktu berpantang?

VITA-LEA (MULTIVITAMIN)
Sangat penting diambil oleh ibu berpantang kerana vita-lea membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana banyak makanan pe
rlu dielakkan semasa berpantang. Zat besi pula sangat diperlukan oleh tubuh untuk menghasilkan sel darah merah, bagi menggantikan kehilangan darah semasa proses kelahiran. Ibu-ibu yang kekurangan vitamin ini akan kelihatan pucat, letih dan tidak bermaya.

B COMPLEX DENGAN ASID FOLIK
B Complex bertindak sebagai penenang dan menggelakan stress atau meroyan di kalangan ibu berpantang. Ia juga berupaya meningkatkan pembentukkan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga. Justeru ibu-ibu akan berasa lebih bertenaga dan kurang letih. Vitamin ini juga memelihara kulit dai dalam dan penting untuk kecantikan, sesuai dengan namanya B for Beauty

VITAMIN C
Sangat penting untuk penyembuhan luka jahitan serta membaik pulih tisu yang rosak selepas bersalin. Juga penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan kerana sebiji Vitamin C Shaklee menyamai 7 biji setengah buah oren. Vitamin C juga penting dalam membentuk kolagen yang penting dalam kecantikan kulit.

ZINC COMPLEX
Sangat penting untuk membaik pulih luka jahitan dan luka dalaman. Makanan yang kaya dengan zinc ialah ikan haruan. Agak sukar untuk memasak ikan haruan setiap hari, ditambah pula dengan harganya yang agak mahal. Justeru pengambilan zinc setiap hari adalah pilihan yang tepat bagi ibu berpantang. Zinc juga membantu mengatasi masalah 'kedinginan' selepas bersalin dan pengambilan zinc oleh ibu menyusu akan menjamin bayi membesar dengan optimum.

Supplement tambahan lain yang boleh diambil ialah Energizing Soy Protein (ESP) dan Ostematrix. Kedua-dua vitamin ini boleh membantu mengurangkan risiko jaundis, memberi tenaga dan membantu melancarkan penyusuan susu ibu. Bagi yang menghadapi masalah sukar buang air besar, boleh mengambil Lecithin kerana ia tidak menggangu penyusuan dan membantu melancarkan sistem penghadaman dengan cara lembut sekali.


Kelebihan Set Bersalin Shaklee

  1. Selamat - Bahan yang digunakan adalah semulajadi dan tiada kesan sampingan.
  2. Berkesan - Oleh kerana bahan yang digunakan adalah semulajadi, ia sesuai dengan keperluan tubuh dan memenuhi keperluan ibu berpantang untuk cepat sihat, bertenaga dan cergas.
  3. Praktikal - Tiada bau yang memualkan seperti jamu
  4. Membantu penyusuan - Set yang dicadangkan adalah asas kepada vitamin untuk penyusuan juga
  5. Melengkapkan nutrisi ibu berpantang dan menyusu

Testimoni untuk Set Bersalin Shaklee ini, boleh di baca DI SINI


Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Untuk sebarang pertanyaan dan pesanan, hubungi

Roshalina Shahlan
Shaklee Independent Distributor ( ID : 910043)
contact no |  whatsapp : 012-369 3469
FB Page : Vitamin Store

No comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Reserved to Chantik Menarik Design with love by CikBulat