Thursday 22 August 2013

Set Kesuburan Lelaki Shaklee (Bajet)

Kesuburan lelaki sama pentingnya dengan kesuburan wanita dalam proses membesarkan keluarga.Kahwin bertahun tapi masih belum memiliki anak,biasanya pihak isteri yang dipersalahkan.Namun sebenarnya,habit dan aktiviti orang lelaki boleh mempengaruhi sperma,sekaligus menjadikan seorang lelaki kurang subur.

Antara aktiviti yang mengganggu sperma dan kesuburan lelaki : 

Menggemari Aktiviti Sauna
Testis seorang lelaki mesti berada di dalam suhu dua darjah kurang daripada suhu badannya untuk menghasilkan sperma yang sihat.Menurut kajian oleh University of Padova di Italy,lelaki yang suka bersauna boleh mengurangkan bilangan sperma yang terhasil dan bilangan tersebut hanya kembali normal selepas enam bulan.Kepanasan wap sauna mengganggu penghasilan sperma.

Suka Menonton TV
Menonton TV pun boleh buat jadi kurang subur.Ia memang ada kajian oleh Harvard School of Public Health tentang ni. Menonton TV memberi kesan kepada kesihatan sperma.Hati-hati!

Jarang Bersenam
Lelaki yang suka bersenam adalah lelaki yang subur! Keputusan kajian yang diterbitkan di dalam British Journal of Sport Medicine menunjukkan lelaki yang bersenam lebih subur 73% daripada lelaki yang tidak bersenam.

Memakai Seluar Dalam Ketat
Seluar dalam yang ketat mempengaruhi kualiti sperma. Lelaki lebih baik pakai boxer daripada seluar dalam bentuk V tu

Gadjet
Saintis telah mengeluarkan hipotesis yang mengatakan lelaki yang kerap menggunakan telefon bimbit,komputer riba atau tablet akan menjejaskan penghasilan sperma.Sekiranya terlalu lama dengan gadjet yang mempunyai inframerah,ia akan mempengaruhi tahap kesuburan lelaki.Apatah lagi yang suka simpan telefon biombit di dalam poket seluar.

Merokok
Merokok bukan sahaj tak elok untuk diri sendiri,malah orang lain juga. Berhenti merokok!

Bagi kaum suami yang masih mengamalkan perkara-perkar di atas, bawa-bawalah berhenti ya.Demi sebuah keluarga yang bahagia katanya.




Tahukan anda,bahawa dalam prostat lelaki,ZINC adalah 10 kali ganda dari organ yang lain? Ini sekaligus memberitahu bahawa zinc adalah penting alah organ seks lelaki. Selain daripada aktiviti di atas, kekurangan zinc juga boleh menyebabkan lelaki tidak subur.

Masalah bila kekurangan Zinc :

  • Organ seks lambat matang
  • Impotensi (mati pucuk)
  • Perkembangan testikal yang pincang
  • Kiraan sperma (sperm count) yang rendah
  • Kemerosotan fungsi seksual
Ia juga boleh menyebabkan penuaan pra-matang dan keguguran rambut


Zinc Complex Shaklee,boleh membantu anda mengatasi masalah ini

Gabungkan sekali dengan Vita E Complex 400IU bagi menambahkan ser keharmonian rumah tangga


Berminat untuk diri sendiri atau suami tersayang? Hubungi saya di talian 012-369 3469 atau email chantikmenarik@gmail.com. HARGA YANG MENARIK MENANATI ANDA

Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Untuk sebarang pertanyaan dan pesanan, hubungi

Roshalina Shahlan
Shaklee Independent Distributor ( ID : 910043)
contact no |  whatsapp : 012-369 3469
FB Page : Vitamin Store

No comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Reserved to Chantik Menarik Design with love by CikBulat