Sunday 24 February 2013

Set Penyusuan Tripple M Menjadi Pilihan Ramai Ibu Menyusu

Kali ini saya ingin berkongsi info tentang set penyusuan. Set penyusuan yang popular ialah set TRIPPLE M kerana bukan sahaja membantu ibu dalam menjayakan penyusuan susu ibu malah ibu juga mendapat bonus yang tidak disangka-sangka

Set Tripple M merangkumi 6 jenis vitamin iaitu Vitalea, B-complex, Vitamin C, Alfalfa, OsteMatrix dan ESP ( Shaklee Soy Protein).

Vitalea – Lengkap dengan multivitamin dan mineral bagi menampung lopong-lopong keperluan nutrisi harian. Diformulasi dengan Iron ( Zat Besi) yang merupakan antara nutrisi penting dalam pertumbuhan bayi anda.

B-complex – Penyusuan berkait rapat dengan emosi ibu itu sendiri. Jika ibu stress dan emosi tidak stabil, susu akan merudum. B-complex memainkan peranan sebagai anti-stress serta penenang perasaan di samping memberikan tenaga

Vitamin C – Meningkatkan antibodi badan ibu serta bayi. Ibu yang sering jatuh sakit sedikit sebanyak akan mempengaruhi kekuatan badan dalam penghasilan susu badan.

Alfalfa – Gudang segala zat serta dikenali sebagai raja segala tumbuhan. Alfalfa mengandungi galactalogue sebagai penggalak susu badan.

OsteMatrix – sumber kalsium bagi membantu pembentukan tulang bayi anda. Kalsium juga antara kandungan utama dalam susu badan dan sangat penting terutama ketika anda datang haid. Jangan tidak tahu yang susu merudum ketika period yea.

ESP – Protein adalah komponen utama dalam penghasilan susu badan dengan labih cepat di samping air, lemak dan kalsium.



Jika perasan, saya ada sebut mengenai BONUS PAKEJ set TRIPPLE M ini..Bukan HADIAH PERCUMA daripada saya yea tapi apa yang bakal anda rasai selepas konsisten amalkan set ini. Saya sudah mengalaminya dan ramai mommies lain turut rasainya.

Antaranya :

(1)   Badan lebih bertenaga almaklum nak jadi SUPERMOM, SUPERWIFE, SUPERWORKER ni bukan mudah yea. Tambahan pula tidur yang kurang lena sebab sering berjaga untuk susukan anak.

(2)   Susu menjadi lebih pekat kerana nutrisi yang ada serta membuatkan anak lebih cepat kenyang. Dengan kata mudahnya, kurang mengempeng atau bergayut

(3)   Breast cepat penuh selepas sesi pam atau direct feeding kerana protein dan kalsium merupakan komposisi utama di dalam susu badan. Kilang penghasilan susu badan memerlukan protein serta kalsium dan juga serat sebagai makanan untuk menghasilkan susu dengan cepat.

(4)   Kulit muka menjadi cantik, mulus,anjal dan lebih berseri kerana B-complex, Vitamin C dan ESP adalah antara vitamin yang mencantikkan kulit. Vitamin C penting untuk pembentukan kolagen dan protein adalah bahan asas untuk pembentukan sel kulit yang sihat serta sempurna.

(5)   Masalah sembelit saya hilang dengan pengambilan OsteMatrix. OsteMatrix adalah gabungan calcium, magnesium, Vitamin D dan banyak lagi. Calcium tanpa magnesium menjadi punca sembelit dan kehadiran magnesium melembutkan najis ( Sorry jika rasa kotor tapi fakta ni)

(6)   Hubungan suami isteri lebih mantap dengan kehadiran Alfalfa. Hint terbesar adalah berfungsi sebagai kacip fatimah. Alfalfa akan mengetatkan kembali vagina wanita malah dapat membantu mengatasi masalah keputihan.

(7)   Sesuai untuk mommies yang sedang mengalami masalah penyusuan seperti susu merudum, mahupun mommies yang ingin membuat stok EBM.

Teruja kan??? Dengan Shaklee anda akan berpuashati...Insha Allah...Ibu sihat, bayi ceria, keluarga bahagia



Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Untuk sebarang pertanyaan dan pesanan, hubungi

Roshalina Shahlan
Shaklee Independent Distributor ( ID : 910043)
contact no |  whatsapp : 012-369 3469

No comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Reserved to Chantik Menarik Design with love by CikBulat