Saturday 24 November 2012

Vitamin Untuk Ibu Hamil

Apabila kita disahkan mengandung pastinya ia berita yang amat gembira bagi pasangan yang telah berumahtangga. Wanita hamil memerlukan pertambahan makanan berzat seiring dengan pertumbuhan bayi yang semakin membesar di dalam kandungan.Makanan yang di ambil semasa hamil mempunyai fungsi yang penting dalam menjaga kesihatan ibu mahupun bayi.

Jika sukar mendapatkan makanan yang berzat dari pemakanan seharian, anda juga boleh mengambil vitamin Shaklee

Vitamin Asas Sepanjang Trimester Pertama


Vitamin Asas Sepanjang Trimester Kedua & Ketiga



Vita-Lea (Multivitamin)
Vita-Lea adalah multivitan. Oleh itu, wanita hamil tidak perlu mengambil obimin. Multivitamin ini kaya dengan iron (zat besi) dapat membantu ibu-ibu yang mempunyai masalah anemia, pening kepala dan pitam.

Vitamin C
Vitamin C ini mengandungi sel penting dalam pembinaan kalogen untuk membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan. Ia sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. Selain itu, Vitamin C juga membantu meningkatkan taraf sistem ketahanan badan. 1biji Vitamin C bersamaan 7biji buah oren.

B-Complex
B Complex Shaklee adalah unik kerana ia lengkap dengan asid folic dan 8 kumpulan B. Asid folic sangat penting dalam pembinaan tulang dan mengelakkan kecacatan pada janin dan mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi

Ostematrix
Ostematrix mengandungi kalsium, Vitamin D dan magnesium. Kalsium sangat penting dalam pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi. Tidak mengandungi lemak berbanding ibu yang bergantung kepada produk tenusu. 1biji Ostematrix bersamaan 250mg kalsium. Ibu yang mengandung memerlukan 1000 - 1300mg kalsium sehari. Magnesium berfungsi untuk menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya. Vitamin D pula, berfungsi untuk merangsang penyerapan kalsium.

OmegaGuard
OmegaGuard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuklah EPA, DHA,ALA dan banyak lagi. Ianya sangat penting dalam membantuk pembentukan otak bayi dan untuk ibu pula, membantu mengawal paras kolesterol dalam darah.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan & pesanan
Roshalina Shahlan
Shaklee Independent Distributor (ID : 910043)
sms / whatsapp : 012-369 3469
email : chantikmenarik@gmail.com



No comments:

Post a Comment

 

Copyright © 2011 Reserved to Chantik Menarik Design with love by CikBulat